Meseria de mama

Odata ce ai devenit mama nu mai poti da inapoi. Copilul nu este un obiect de care sa scapi atunci cand vrei tu, in momentele in care este bolnav sau are un comportament neadecvat. Eu insa am avut acest privilegiu. Dupa ce am absolvit, am fost mama pentru doua saptamani, nu la unul singur, ci la 15 copii.

A fost o experienta interesanta, dar totodata dificila. Am locuit impreuna cu sotul meu la o fundatie care se ocupa cu cresterea si educarea a 30 de copii orfani, impartiti la casute si doua cupluri aveau grija de ei.

Am invatat ca sa fii mama nu este usor. Exista momente cand trebuie sa te sacrifici, sa uiti de tine pentru binele copilului. Am invatat acest lucru de la mama mea, care a stat multi ani acasa pentru a se ingriji de mine si de surorile mele. Insa, acest sacrificiu aduce satisfactie si implinire. In ziua de azi, societatea invata femeile sa isi construiasca propriile cariere si sa lase familia pe locul doi. Lupt pentru a ma implini pe plan profesional, dar nu cred ca este cel mai important, pentru ca pana la urma partenerul de viata si copiii vor fi langa tine atunci cand cariera va dispare.

De asemenea, am invatat ca a fi mama presupune sa fii creativ, sa realizezi diferite activitati, sa iesi afara chiar daca nu ai chef, sa fii manichiurista si coafeza, desi nu ai diploma in aceste domenii. Fetitele vroiau numai eu sa le fac cu oja pe unghii, pentru ca „mami stie cel mai bine”.

Am auzit multe cupluri care nu vor sa aiba copii din cauza ca nu se simt destul de pregatiti. Nu cred in aceasta ipoteza, ci meseria de parinte se invata pe drum, pe parcurs. Poti fii atat de bun cat iti propui, cat dedici timp si efort in acest sens.